dimecres, 21 de novembre del 2012

Utensilis necesaris per a dibuixar I

Se que molta gent dibuixa amb qualsevol cosa a mà que tengui (de fet, jo faig els esbossos amb boli bic blau xD). Però hi ha utensilis que, sobretot alhora de fer un manga ens cal (o una il·lustració).

Primer de tot, ens cal tenir un llapis o un portamines (amb recanvis per si les mosques). Alguns utilitzen per els l'esquelet del dibuix un llapis de color blau clar, perquè llavors a l'hora d'escanejar no es veu. Jo utilitzo normalment portamines, però jo soc un cas apart xD 


Vos explico: en el cas dels portamines, per fer l'esquelet s'agafa un tamany de mina gruixut, i en el cas del llapis, el deixam amb poca punta; després, a l'hora de repasar els traços definitius, s'utilitzarà  un tamany de mina fi (per exemple, 0.5 mateix) i en el llapis, li traurem punta fins que estigui ben afilat.

Un altre utensili bàsic és la goma d'esborrar, però molt d'ull amb les marques! No totes esborren bé. Les que a mi em van molt bé (no queda marca ni es difumina el llapis) son: Milán, Standler y XT Eraser. També existeixen tipus de formats, als que jo anomeno "gomes normals" i "gomes pencil" (ja que no sé com es diuen). Jo utilitzo les "gomes pencil".


Format normal (de tota la vida)


Format "pencil"

Ah! I no utilitzeu mai la goma del portamines!!!

Bé, i fins aquí la part d'avui dels utensilis necessaris per a dibuixar, demà continuaré amb més material.

2 comentaris:

  1. Jo no estic d'acord amb no utilitzar les gomes dels mortamines, es cert que hi ha alguns que borren malament, pero hi ha d'altres que si que borren be, i a mé són molt útils les gomes de portamines, perquè son petites i ajuden a esborrar erros petits.

    ResponElimina
  2. bueno si, però per l'altra part, si la gastes molt després no la pots llevar per possar les mines... (ho deia més per aixó que per unaltra cosa) xD

    ResponElimina